Pagini

20 iunie 2011

Misterul lui "Pottermore"

In ultimele zile, fanii lui Harry Potter au fost pusi pe jar de insasi J.K. Rowling care a lansat un site misterios, numit Pottermore care va fi facut public pe 23 iunie.

Acest nou proiect al mamei celui mai faimos vrajitor din istorie a devenit cunoscut dupa ce Rowling a facut un adevarat joc de "orientare turistica pe web" cu cativa dintre fani. Scriitoarea a trimis fanilor o serie de indicii, cerandu-le sa introduca 10 seturi de coordonate pe un site numit secretstreetview.com. La fiecare locatie descoperita se gasea o litera iar toate acestea au format impreuna cuvantul Pottermore, numele noului site. La adresa respectiva, se gaseste semnatura lui Rowling si mesajul "coming soon"...
Ce va fi Pottermore? Nimeni nu stie inca sigur... Contactat de ziarul The Telegraph, Neil Blair, avocatul scriitoarei, a spus doar ca "nu e vorba de un nou roman cu Harry Potter!"
Intre timp, zvonurile au inceput sa circule: un site interactiv pentru fani, jocuri, o enciclopedie Harry Potter, etc. Cei mai in tema par a fi fanii loiali care realizeaza de ani de zile site-ul The Leaky Cauldron. Acestora li s-a permis accesul la continutul lui Pottermore, sub conditia secretului, evident. "Este una dintre cele mai uluitoare chestii pentru acest fandom", au comentat cei de la The Leaky Cauldron. "Desi nu este o carte... e ceva la fel de incitant".


"N-AM SPUS CA N-AM SA SCRIU O ALTA CARTE CU HARRY!"
Intre timp, Daniel Radcliffe, interpretul lui Potter pe marile ecrane, a negat orice legatura cu proiectul Pottermore dar a explicat intr-o declaratie pentru The Hollywood Reporter ca nici nu se gandeste sa reia rolul care l-a facut bogat si celebru. "Sunt convins", spune Radcliffe, "ca Jo va scrie foarte mult in anii ce vin. Cata vreme cartile ei nu vor fi cu Harry Potter am sa fiu fericit sa le cumpar".
Cu cateva luni in urma, J. K. Rowling, intr-o discutie cu Oprah, dadea de inteles ca lumea lui Harry Potter nu avea sa se incheie pentru ea odata cu ultimul roman din serie, "Relicvele Mortii" (aparut in 2007). "As putea cu siguranta sa scriu o a opta si a noua carte, cu usurinta", spunea Rowling. "Ai s-o faci?" a intrebat-o Oprah. "N-am sa spun ca NU am s-o fac. Nu CRED ca am s-o fac. Simt ca am terminat cu Harry dar nu stii niciodata", a raspuns scriitoarea.